پروژه‌ی پزشک‌یار

تشخیص‌ - درمان‌ - پیش‌گیری

پروژه‌ی پزشک‌یار

تشخیص‌ - درمان‌ - پیش‌گیری

#کرونا_را_شکست_میدهیم، یک چالش #جشن_پیروزی_انسجام_ملی است.

محمد مشکینی | چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸ ق.ظ | ۰ Komento(j)نظر

#چالشـملیـشکستـکرونا

پدیده‌ای که طی چند روز اخیر با رسانه‌ای شدن آن در کشور عزیزمان اتفاق افتاده و عمده اخبار و گفت‌وگوهای روزمره را به خود اختصاص داده؛ #کرونا می‌تواند یکی از #خاطرات_خوب_یا_بد نسل ما برای نسل آینده باشد. به هر روی #دیر_یا_زود #اپیدمی_کرونا مثل تمام اپیدمی‌های گذشته این کره خاکی تمام خواهد شد و آن هنگام است که این تصویر از آن #خاطره جایگزین افکار و رفتار همه‌ی ما خواهد بود که چگونه در این #انسجام_ملی به یکی از #بیماریهای_مسری_فراگیر_بین‌_المللی فائق آمدیم؟
مخصوصا هم‌اکنون که با سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور همراه بوده و تمرکز امکانات امدادرسانی بهداشت و درمان در چند نقطه ضروری و مطمئنا دشوار خواهد بود.
اکنون که وزارت بهداشتمان با بخش‌نامه‌ای سعی در تمرکزگرایی و توزیع عادلانه وسایل حفاظتی و بهداشتی برای تمام افراد جامعه داشته، تا چه حد سریع و در لحظه نسبت به در اختیار گذاشتن آنها برای تمامی افراد اقدام خواهد کرد؟!؟!
تولید کنندگان، وارد کنندگان، توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم بهداشتی و حفاظتی تا چه حد به رعایت اصول اخلاقی، پرهیز از احتکار اجناس و عدم افزایش قیمت آنها وفادار خواهند ماند؟!؟!
اکنون که از مردم دعوت به حضور در منازل و عدم رفت‌وآمد و ارتباطات غیرضروری در خارج از منزل می‌شود تا چه میزان توان تامین مایحتاج روزمره خود به قیمت سابق و حدالمقدور با کمترین هزینه‌ی ارسال توسط شرکت‌های خرده‌فروش و پخش آنلاین فراهم خواهد شد؟!؟!؟
تا چه میزان کارفرمایان و صاحبان مشاغل نسبت به کاهش فعالیت‌های غیر ضروری و حضور و تجمع کمتر پیمانکاران و کارگران اهتمام خواهند ورزید؟!؟!
و تا چه میزان شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های حمایتی در جبران ضرر و زیان ناشی از این تعطیلی با کارفرمایان و کارگاه‌ها همکاری خواهند داشت؟!؟!؟
اکنون که میزان مسافرت‌های درون‌شهری با استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافته چه میزان شرکت‌های تاکسیرانی آنلاین و آژانس‌های شهری در رعایت قیمت‌گذاری، منصفانه عمل خواهند کرد؟!؟!؟
اکنون که پرسنل بهداشت و درمان همچون دوران جنگ در خط نبرد مبارزه هستند چه میزان حمایت توسط اطرافیان، آشنایان و جامعه در گذار از این مرحله از خانواده‌ی آن‌ها انجام خواهد شد؟!؟!
تا چه میزان عموم افراد جامعه با رعایت اصول اولیه بهداشت (مخصوصا استفاده از ماسک و دستکش)، کاهش ارتباطات غیرضروری و ... نسبت به بالا بردن #ایمنی_جمعی کوشا خواهند بود؟
و بسیاری سوالات دیگر...
هر شخص در هر نقطه‌ای از این کشور مسئول است و این #پدیده‌ی_گذرا شاید تنها انجام #چالش یا #مانوری باشد برای آزمودن این #انسجام_ملی؛ آیا موفق و سربلند از آن در پایان،  #جشن_پیروزی_انسجام_ملی خواهیم گرفت یا نه؟!
و آیا سربلند از آن برای #آیندگان #خاطراتمان را خواهیم گفت یا نه؟!

Komentoj-نظرات (۰)

Nek Komenton ankoraŭ!!هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

Sendu Komenton!!ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی